Thiruchendur Murugan Panneer ilai Vibhuti

This temple is famous for its "Panneer ilai (leave) Vibhuti" which is praised by Sri Adi Shankaracharya that the mere vision of the Panneer leaf Vibhuthi would cure many incurable diseases.

Sri Adi Shankaracharya praised Lord Murugan of Thiruchendur by his "Sri Subramanya Bhujanga Stotra".He praised the greatness of Vibhuti of Lord Murugan as follows,

ApasmAra kushta kshayArsha prameha| JvaronmAdha gulmAdhi rogA mahAntha|| PishAchAshcha sarve bhavatpatra bhoothim| Vilokya kshanAth tArakAre dravanthe|| (Shloka no.25)

Meaning:

Oh, Conqueror of Taraka! Severe epilepsy, leprosy, consumption, lung diseases, venereal diseases, fevers, mental diseases of all types, they run away the moment they see Thy Vibhuti contained in a leaf.
-----------------------
Miraculous Healing Power of Tiruchendur Vibhuti

Sir,

I would like to share my personal experience with Lord Murugan. I had wanted to offer my hair to the Lord of Tiruchendur since my childhood and the opportunity came in March 2003 when I along with my parents went and I made the offering to the Lord.

My father who is 70 years old had been suffering from severe psoriasis for the past three years. He was taking allopathic treatment and this was to no avail instead resulting in only monetary loss. My father never evinced interest in God and never used to go to temples. Both his hands right from his elbow to the wrist were covered with a thick layer of the wound like skin formations and eruptions. He always used to wear a full-sleeved shirt in order to avoid embarrassing looks from others.

I am basically from Nagercoil town (Kanya Kumari district, Tamilnadu state). After having visited my native town we went to Tiruchendur on 19th March 2003 and offered our prayers to the almighty. I made the hair offering on the 20th the next day. I tonsured my head early in the morning before 6 a.m. and took a bath in the sea.

Later my parents and I went to the temple premises, which was heavily crowded as the previous day was Panguni Uttiram day of Lord Muruga. We went around the temple and finally entered the sannidhi of the lord. The priests gave us a hand full of vibhuti (holy ash) which we promptly smeared on our body. My mother and I advised the father to smear it on the affected parts of the skin and my father obliged. We returned back to Hyderabad on the 26th of March. My father did not apply any medicine to the skin in the meantime.

Believe me, I swear, on the 30th of March, lo and behold! I was surprised to see the hands of my father were smooth and without any infection. Even my mother could not believe her eyes when she saw this. My father's disease has vanished into thin air. The affected part now looks as normal as any other part of the skin.

Since then my father started reciting mantras, especially the all-powerful Skanda Shashti Kavacam and is now a devoted Murugan bhakta. I would like everyone to share my experience and also build credence in the all-powerful Murugan.

Thanking you,
Mani Vikneswaran
_________________________________________________________________
Berarti:

Oh, Penakluk Taraka! Epilepsi parah, kusta, konsumsi, penyakit paru-paru, penyakit kelamin, demam, penyakit mental dari semua jenis, mereka lari begitu mereka melihat Vibhuti-Mu terkandung dalam daun.
-----------------------
Kekuatan Penyembuhan Ajaib dari Tiruchendur Vibhuti

Pak,

Saya ingin berbagi pengalaman pribadi saya dengan Lord Murugan. Saya ingin menawarkan rambut saya kepada Tuhan Tiruchendur sejak masa kecil saya dan kesempatan datang pada bulan Maret 2003 ketika saya bersama dengan orang tua saya pergi dan saya memberikan persembahan kepada Tuhan.

Ayah saya yang berusia 70 tahun telah menderita psoriasis parah selama tiga tahun terakhir. Dia mengambil pengobatan allopathic dan ini sia-sia malah menghasilkan hanya kerugian finansial. Ayah saya tidak pernah menunjukkan minat pada Tuhan dan tidak pernah pergi ke kuil. Kedua tangannya mulai dari siku hingga pergelangan tangan ditutupi dengan lapisan tebal luka seperti formasi kulit dan erupsi. Dia selalu memakai baju lengan penuh untuk menghindari penampilan memalukan dari orang lain.

Saya pada dasarnya dari kota Nagercoil (distrik Kanya Kumari, negara bagian Tamilnadu). Setelah mengunjungi kota asal saya, kami pergi ke Tiruchendur pada tanggal 19 Maret 2003 dan mengucapkan doa kepada Yang Mahakuasa. Saya membuat penawaran rambut pada tanggal 20 pada hari berikutnya. Saya menajamkan kepala di pagi hari sebelum jam 6 pagi dan mandi di laut.

Kemudian, orang tua saya dan saya pergi ke tempat kuil, yang penuh sesak karena hari sebelumnya adalah hari Panguni Uttiram dari Dewa Muruga. Kami pergi keliling kuil dan akhirnya memasuki sannidhi junjungan. Para pendeta memberi kami tangan yang penuh dengan vibhuti (abu suci) yang segera kami oleskan pada tubuh kami. Saya dan ibu saya menyarankan ayah untuk mengoleskannya pada bagian kulit yang terkena dan ayah saya wajib. Kami kembali ke Hyderabad pada 26 Maret. Sementara itu ayah saya tidak memberikan obat apa pun pada kulit.

Percayalah, aku bersumpah, pada tanggal 30 Maret, lihatlah! Saya terkejut melihat tangan ayah saya halus dan tanpa infeksi. Bahkan ibu saya tidak bisa mempercayai matanya ketika dia melihat ini. Penyakit ayah saya menghilang ke udara. Bagian yang terkena sekarang terlihat normal seperti bagian kulit lainnya.

Sejak itu ayah saya mulai membaca mantra, terutama Skanda Shashti Kavacam yang sangat kuat dan sekarang menjadi bhakta Murugan yang setia. Saya ingin setiap orang berbagi pengalaman saya dan juga membangun kepercayaan pada Murugan yang sangat kuat.

Terima kasih,
 Mani Vikneswaran

Comments

Popular Posts